PLON Brązowe - Browar Kormoran jak zawsze w formie

Piwo American IPA mam na świeżo, dlatego z czystym sumieniem i bez ściemniania mogę napisać:
PLON Brązowy to czysta przyjemność picia piwa


Piwo ma barwę głębokiego bursztynu i jest lekko mętne. Zdrowa piana dość szybko opadła. Zawsze jednak powtarzam, że piwo ma dla mnie wartość przede wszystkim smakową, a nie estetyczną. Z tego względu wszelkie trucie o kolorach i utrzymującej się pianie można śmiało pominąć.

Inna sprawa, że mój gust odnośnie wyglądu piwa jest też osobliwy - im piwo mętniejsze i mniej pieniste, tym bardziej mi się podoba. Dlatego PLON Brązowy trafia do mnie swoją estetyką.

Jednak dla estetyki mogę się kopsnąć do muzeum, mam nawet jedno po sąsiedzku.

IPA w moich notowaniach wzrasta

PLON Brązowy to piwo typu Indian Pale Ale, co skraca się jako IPA. American IPA oceniłem bardzo wysoko i z pewnością będę do niej wracał.

PLON przy pierwszym łyku uderza orzeźwiającą nutą z bardzo lekką, subtelną słodyczą. Słodycz jednak szybko przechodzi w goryczkę, która nie wykrzywia swoją intensywnością, a jedynie zaznacza się na języku.

Piwo jest intensywnie chmielowe, co zresztą nie jest dziwne. PLON Brązowe zostało chmielone suszonymi szyszkami chmielu. Zastanawiam się, czy nie wpłynęło to na bardziej wytrawny, mocny smak piwa.

Aż żałuję, że nie ma upału, podczas którego mógłbym sobie pociągnąć to piwo z butelki na świeżym powietrzu. Myślę, że byłyby to doskonałe okoliczności przyrody.

Browar Kormoran wypuścił trzy PLONy - Brązowy, Zielony i Niebieski. Nie mogę się doczekać kolejnych, które tu oczywiście opiszę.

Aha - piwo ma ponad 6 procent. Zacnie...

Podobało się? Polub bloga na Facebooku!



Komentarze

Popularne posty