Gruit Kopernikański - śpiesz się kochać piwo sezonowe


Gruit Kopernikański to piwo sezonowe od Browaru Kormoran, którego ostatnie butelki można jeszcze tu i ówdzie kupić.

Dlatego postanowiłem się nad nim pochylić, mimo późnego już czasu.
Gruit Kopernikański to swoiste przeciwieństwo piwa świątecznego. Jest to także piwo sezonowe, tyle, że na lato. I czuć to w każdym calu.

Piwo jest intensywnie orzeźwiające. Świetnie smakuje po schłodzeniu i gasi pragnienie skuteczniej, niż jakikolwiek inny napój, jaki piłem. Jest pięknej, złocistej barwy. Napoju nie odfiltrowano, dzięki czemu jest przepięknie mętny. Piana jest puszysta i trochę się utrzymuje, zanim opadnie.

Piwo bezchmielowe

To chyba jedyne piwo, jakie w życiu piłem, które nie zawiera chmielu. Jest za to lawendowe.

Chcesz piwo słodkie? Sięgnij po Wiśnię w piwie.

Powyższa zbitka brzmi jak obraza piwosza-faceta. No jak to tak? Piwo bez chmielowej goryczki? Z lawendą, jak fioletowa sypialnia rodem z Ikei, gdzie jakaś kobieta pręży się na satynowych poduszkach?

Tak. Właśnie tak. Abstrahując od faktu, że prężące się na satynie kobiety są jak najbardziej męskim klimatem, samo piwo bezchmielowe także nie powinno być oceniane jako damskie.

Wolisz muzykę od piwa? Posłuchaj Wardruny lub podobnej do Wardruny RunaFolk!

Brak goryczki chmielowej został zrekompensowany intensywnym i wcale nie słodkim aromatem lawendy. W zasadzie trudno jest mi ten smak do czegokolwiek porównać. Jest ziołowo świeży i odrobinkę szczypiący, jak korzenne przyprawy.

Godne polecenia. Byle szybko!

Gruit Kopernikański to piwo sezonowe na lato. Paradoksalnie właśnie dlatego jest teraz łatwiej dostępne – sklepy pozbywają się zapasów po niższej cenie.

Nie wiadomo, jakie piwo szykuje Browar Kormoran na nadchodzące lato. Mam zaufanie, że firma jest solidna.

Co nie przeszkodziło mi zaopatrzyć się w skromny zapas Gruitu.

Podobało się? Polub bloga na Facebooku!




Komentarze

Popularne posty